Capelse Tweedaagse 2017

07-01-2018

De laatste twee dagen van 2017 stonden voor de RWV in het teken van de 22e Capelse Tweedaagse. We houden daarvoor altijd het laatste hele weekeinde van het jaar aan, waarin geen kerstdagen vallen. Daardoor wandelden we dus in 2017 ook op oudjaarsdag. Om bijtijds aan de oliebollen te kunnen was de 35 km op deze laatste dag van het jaar niet opgenomen in ons programma. Het werd een bijzonder weekeinde.

De kantine van KCC op sportpark Schenkel was op zaterdag al ruim voor 9:00 uur vol. Daarom werden de routebeschrijvingen eerder uitgedeeld. Het bleef gezellig druk en uiteindelijk gingen er 403 wandelaars op pad. 89 van hen schreven voor de Tweedaagse in. De overige deelnemers schreven in voor één dag in. De routes van de 25 en 35 km gingen de Krimpenerwaard in. Via het voetveer gingen men terug de IJssel over naar het Hitland en Capelle aan den IJssel. Op de eerste verzorgingspost hadden we voor het eerst twee koffiemachines in gebruik om iedereen van een verse bak koffie te voorzien (of wat anders natuurlijk). Dat liep prima. Bij de tweede post werd erwtensoep of wat anders aangeboden. Die post wordt alleen aangedaan door de 35 km. De drukste post is de laatste waar we weer soep aanboden aan de wandelaars. De waardering voor deze service is leuk. Dit keer was de soep extra bijzonder. Van Gerard Heunks hadden we kilo’s soepballen ontvangen voor de soep. U weet het misschien, Gerard is Keurslager in Barendrecht. Nou, dat was te proeven. Heerlijk was de soep! Dank Gerard!

Op zondag bleef het zoals verwacht een stuk rustiger. Ongeveer 190 wandelaars liepen 25 km of korter en kregen weer soep met ballen op de verzorgingspost. De wandelaars waren allemaal voor 15:00 uur binnen en dus kon iedereen, ook de vrijwilligers op tijd naar huis om 2017 af te sluiten.