50e Uurwedstrijd Snelwandelen

18-03-2018

Koude gure wind waaide over de atletiekbaan in Dordrecht op zondag 18 maart 2018. Een dag eerder was dezelfde baan zelfs nog onbuikbaar door sneeuw en ijs. Op zondag konden de snelwandelaars gelukkig wel hun wedstrijd houden op de baan en zo werd de 50e editie van de RWV Uurwedstijd extra bijzondere.

Er werd twee maal gestart. Om 12:00 uur startte de 1 en 3 kilometer en het half uur. Even voor 13:00 uur startte de atleten voor de 1-uur wedstrijd. Vanwege het koude weer was er geen sponspost. Als u de foto-reportage bekijkt, dan zal u zien dat vooral de juryleden, rondetellers en het publiek stonden te kleumen. En zelfs bij de deelnemers zien we dikke mutsen en warme kleding. Gelukkig kon de wedstrijd na afloop in de kantine warm worden afgesloten met een prijsuitrijking waarbij er voor iedere deelnemers (en voor alle vrijwilligers en belangstellenden) een beker / mok was ter herinnering aan deze bijzondere 50e Uurwedstrijd Snelwandelen. <Hier> vindt u de uitslag.