Jubileumwandeling Vlissingen-Rotterdam 90 jaar RWV

31-05-2018

Vrijdagavond 1 juni 2018 zal Burgemeester Bas van den Tillaar om exact 23:00 het startsein geven voor een wandeling van Vlissingen naar Rotterdam. Een groep van ca. 75 wandelaars start bij het clubhuis van wsv WIK in Vlissingen (Falckstraat 4, 4388 AA Vlissingen) aan een wandeling van in het totaal 160 km ter gelegenheid van het negentigjarig bestaan van de Rotterdamse Wandelsport Vereniging RWV.

Er worden twee etappes afgelegd. De eerste etappe van 80 km zal rond 15:00 uur op zaterdagmiddag in Burgh Haamstede eindigen bij ‘De Schouwse Boer’ (Torenlaan 10). Men heeft dan Vlissingen, Koedekerke, Middelburg, Biggekerke, Zoutelande, Westkapelle, Domburg, Kamperland, Neeltje Jans, heel veel duinen en strand gezien. De deelnemers leggen de wandeling gezamenlijk af, als groep. Het tempo ligt op 6,5 km per uur. Onderweg ontvangt men natuurlijk regelmatig wat eten en drinken op verzorgingsposten. Daarnaast wordt er ongeveer iedere 20 kilometer een pauze gehouden om uit te rusten. In Burgh Haamstede kunnen de wandelaars maar relatief kort genieten van douche, maaltijd, nachtrust en ontbijt. Men start namelijk om 4:00 uur op zondagmorgen voor de tweede etappe van 80 km naar Rotterdam. De route gaat die dag via Renesse, Brouwersdam, Ouddorp, Stellendam, Hellevoetsluis, Zuidland, Simonshaven, Spijkenisse en Hoogvliet naar de finish bij PSV Poortugaal (Albrandswaardsedijk 84a, Poortugaal). Daar zal men om ca. 20:00 uur ontvangen worden door onder andere Burgemeester Hans Wagner van Albrandswaard.

De wandelroute kan u hier vinden: