90 jaar RWV – Jubileumwandelingen

10-06-2018

De jaarlijkse Trainingstocht voor de Vierdaagse van de RWV met wandelafstanden van 25 tot 55 kilometer was in 2018 uitgebreid met de afstanden 5, 10 en 15 kilometer. We willen als jarige vereniging met iedereen graag ons feestje vieren. Met de keuze van 5 tot 55 km is er voor velen wat wils. En dat hebben we gemerkt op 9 juni. De hele ochtend was het druk in de kantine van korfbalvereniging WION. 750 wandelaars schreven in.

Terwijl de pijlers de route markeerde waren de verzorgers bezig met het opbouwen van de 3 verzorgingsposten en werkte men hard door bij het startbureau. Eigenlijk was het een vertrouwd concept. De eerste verzorgingspost kreeg het heel druk en de thee, limonade en koek ging er vlot over de tafel. De tweede post wordt ‘soeppost’ genoemd. Ja, de naam zegt het al. Daar werd al ’s morgens vroeg verse soep gekookt. Op het drukste moment werd een pan met 15 liter soep in ca. 10 minuten leeggeschept. Da’s effe doorwerken. Ondertussen waren de RWV vrijwilligers ook bij Natuurcentrum Rotta druk met het snijden van vers fruit voor de fruitcocktail die hier de hoofdverzorging vormt. Om u een indruk te geven. Men gebruikte bij de 'fruitpost' 20 kilo bananen, 12 gele meloenen, 1 watermeloen, 6 kilo druiven en ruim 70 liter fruit uit blik. Bij terugkomst van de wandelaars bij het startbureau was er naast de gebruikelijke herinnering (keuze) voor alle deelnemers een herinneringsspeldje 90 jaar RWV. De pijlploeg haalde alle pijlen op. De verzorgers waste alle zaken af en de potten en pannen werden opgeborgen. Op het startbureau werd na binnenkomst van de laatste deelnemer alles opgeruimd. Natuurlijk rest nog een administratieve - en financiële afhandeling. Maar voor de jarige RWV rest vooral een mooie herinnering aan ons tweede jubileumevenement. Iedereen bedankt!