Wim Timmer overleden

05-08-2013

Op 4 augustus 2013 overleed Wim Timmer op 83 jarige leeftijd.
Wim was erelid van de Rotterdamse Wandelsport Vereniging.

Willem Timmer
~ Wim ~

16 augustus 1929  –  4 augustus 2013

Bij de wekelijkse wandeling van Wim Timmer met Theo Plate werd op maandag 5 augutus niet voor Theo opengedaan. Theo belde de schoondochter van Wim en Tinie en samen vonden ze Wim, overleden voordat hij op zondagavond naar bed zou zijn gegaan.

Alhoewel de conditie langzaam achteruit ging en de wandelingen wel wat korter werden was Wim niet slecht van gezondheid. Hij volgde de wandelsport op papier en bleef graag geinformeerd. Met belangstelling volgde hij deze maand nog de Nijmeegse Vierdaagse die hij zelf tot acht jaar geleden 53 maal liep. Wim nam in 1964 deel aan de 520km lange wandeling van Parijs naar Amsterdam en werd in 1965 centurion (C-379) in Engeland (100EM binnen 24 uur). Naast actief wandelaar was Wim vooral jarenlang vrijwilliger, bestuurslid en maker van de Wandelsportbode van zijn RWV.

Wim was erelid van RWV. Bij die benoeming op 24 januari 2010 werd de volgende motivatie gebruikt:

Héél lang heeft Wim héél veel werk voor de Rotterdamse Wandelsport Vereniging gedaan. Twintig jaar lang verzorgde Wim de Wandelsportbode (WSB). Dat was in een tijd waarin we de computer nog niet hadden, in een tijd dat vele stukjes handgeschreven binnenkwamen en alles overgetikt moest worden, in een tijd dat de adressen met een paar doorslagen elke paar maanden opnieuw getikt moesten worden, in een tijd dat de redacteur niet alleen de inhoud van de WSB verzorgde, maar daarna ook de WSB moest drukken, moest vergaren, nieten, adresseren én verzenden. Daarnaast is er veel waardering voor zijn andere verdiensten waaronder  het marsleiderschap van de Nijmegen-Rotterdammars, een tocht die hij (met inbegrip van de Brusselmars) zelf eerst 17 keer als wandelaar  volbracht.

We wensen zijn vrouw Tinie, zoon Rob en schoondochter Jenny, kleinkinderen, familie en bekenden veel sterkte toe in de komende tijd.