Laatste etappe Nijmegen-Rotterdam langs 'oude route'

08-09-2013

In de afgelopen weken is er veel werk verzet om de route van de 160 kilometer lange wandeling van 21-22 september in orde te maken. Naast noodzakelijke aanpassingen zijn mogelijke verbeteringen geevaluaeerd. Resultaat: Een aanpassing van een paar kilometertjes vlak voor de maaltijd in Leersum en een grote aanpassing op de laatste kilometers richting Rotterdam.

In 2007 was er plotseling, tijdens Nijmegen-Rottedam een aanpassing noodzakelijk omdat een tunnel onder de A12 was afgesloten en we niet meer via Zevenhuizen konden lopen naar de Rotte. Snel werd een alternatief gevonden. Nadeel van deze route: een gevaarlijke oversteek en een heel erg lange rechte weg (Zuidelijke Dwarsweg). Een verbetering van die route was niet echt door te voeren en dus behielden we deze route tot vorig jaar. Omdat dit jaar een fietspad in die route is afgesloten gingen we weer op pad. En dat was een prettige ervaring. We gaan in 2013 zonder gevaarlijke oversteek via fietspaden en rustige wegen via Zevenhuizen, langs de Rotte naar Rotterdam. Bij Oud-Verlaat gaan we vervolgens vanaf de Rotte naar de verzorgingspost bij de Nesseweg, en volgen daarna de route van de laatste jaren. Voor mensen die al wat vaker meededen lijkt het erop dat we een oude route weer gaan lopen, maar vanwege de grote veranderingen in het gebied zal het meer lijken op een nieuwe route.