Winterserie 2013-2014 (3)

01-12-2013

282 wandelaars en 50 snelwandelaars genoten in en rond het Kralingsebos in Rotterdam van heerlijk herfstweer bij de 3e RWV Winterserie op 1 december 2013. Koos van Rijn behaalde op de 10km snelwandelen een Nederlands Record.

De 86-jarige RWV-er Koos van Rijn leverde een bijzondere prestatie door in 1.21.45 uur een nieuw Nederlands record voor 85-plussers te vestigen. RWV feliciteerd hem natuurlijk van harte met die prestatie.

De deelnemers aan de wandeling ( 8x5km, 81x10km 193x15km ) liepen dit keer onder andere door natuurgebied De Esch. Bijzonder was de rustmogelijkheid bij Leonidas. De RWV had afgesproken dat de wandelaars daar via het zij-hek naar de kantine konden lopen. Omdat op het sportpark ook een tijdelijke ijsbaan is aangelegd kon men natuurlijk niet het hek open laten staan. Zo zouden de schaatsers onbedoeld gratis naar binnen komen. De oplossing was: twee vrijwilligers bemande het hek. Om de beurt stonden ze bij het hek om de wandelaars binnen te laten. Grandioos zo'n samenwerking. Dat er na de wedstrijd en de wandeling voor alle vrijwilligers en de deelnemers een speculaaspop was vanwege Sinterklaas behoort inmiddels tot een goede traditie bij de RWV Winterserie.