Winterserie 2013-2014 (4)

05-01-2014

Met 352 deelnemers op de wandeltocht op 5 januari werd deze eerste RWV wandeling van 2014 gelijk een succes. Dit aantal is een record! Het was alsof er een gezellige nieuwjaarsbijeenkomst plaatsvond.

27 wandelaars gingen van start voor 5 km. 73 deden de 10 km en 252 maal ging men op pad voor 15 kilometer door het Kralingsebos. 108 wandelaars waren al eerder ingeschreven op de serie. Zes wandelaars schreven zich nu nog in om de laatste drie maal mee te doen met de RWV Winterserie. De overige 238 wandelaars waren ingeschreven voor alleen deze wandeldag. De rust in restaurant 'Bergse Plas', waar de wandelaars onderweg even konden rusten kon de drukte niet aan. Alhoewel de RWV organisatie het restaurant had geinformeerd dat we met onze wandeltocht bij hen langs kwamen, was men niet voorbereid op zo'n grote toestroom. De pannenkoekenbakkers van Roparunteam 72, die pannenkoeken verkochten om hun team sponsoring te regelen voor de Roparun deden in de kantine van het Langepad goede zaken. Dat het bij de snelwandelwedstrijd ook prima verliep is niet onbelangrijk. De uitslag vindt u <hier>. Onze fotograaf was ook onderweg en maakte een leuke <reportage>.