Kennedymars RWV 2014

28-04-2014

De Kennedymars RWV Ridderkerk-Dordrecht-Ridderkerk is met 132 gefinishte deelnemers van de 133 gestarte wandelaars goed verlopen. Prima wandelweer zorgde voor goede omstandigheden. De mooie omgeving/route en de vele vrijwilligers in de organisatie deden de rest.

In Sporthal De Fakkel in Ridderkerk was het al ruim voor de start van 23:00 uur op 25 april 2014 gezellig druk. De nainschrijvers werden vlot aan een startbewijs geholpen en de voorinschrijvers nog vlotter. Toen om 20:00 uur de pijlers op weg zouden gaan voor het markeren van de route was er even een hoosbui. Veel deelnemers hadden ook op weg naar de start zo'n ervaring. Maar, toen om even voor 23:00 uur alle wandelaars buiten stonden om te starten was het droog en helder. Het bleef de hele nacht en de zaterdag ook nog prima weer. Dat help natuurlijk bij het afleggen van de kilometers. Op ongeveer 9 km was de eerste verzorgingspost voor en bij Antilope Outdoor in Alblasserdam. Op dat moment ging er achter de schermen even wat mis. Men had geen gas meer om water te koken en koffie te zetten. Er werd een andere gasvles gebracht (die ging later ook nog leeg...) en ondertussen werd door eigenaar Vink van  met waterkokers toch kokend water verzorgd. Misschien hebbende wandelaars van dit voorval wel niet veel gemerkt. De pijlers waren toen al lekker op weg. Twee ploegen zijn actief. De ploeg die in Dordrecht startte had ook nog een tegenvaller. Het is nooit handig om de autosleutels in de auto te hebben met de wagen op slot, maar op zo'n moment is het wel extra lastig. Grandioos dat de reservesleutels helemaal uit Brabant werden gebracht de volgende ochtend. Bij iedere verzorgingspost waren na verzoeken daartoe vorig jaar bankjes beschikbaar zodat men kon gaan zitten. Van diverse mensen hoorden we daarover opmerkingen en allen positief. Toch merken we ook dat met name de achterhoede al vroeg, relatief lang blijft zitten, waardoor men later op de dag in tijdnood zou kunnen komen. Dus een tip voor de wandelaars blijft: niet TE lang op een verzorgingspost blijven zitten om het uzelf (en anderen) niet lastiger te maken dan noodzakelijk. Dat mensen het moeilijk krijgen is natuurlijk te verwachten 80 kilometer (81,135 om exact te zijn) is ook niet niks. Gelukkig hoeft men dan niet zelf de tas mee te sjouwen. Dat wordt grandioos verzorgd door het team van Moonen Transport en Europepallet. Dat we naast een ervaren EHBO/Voetverzorgers team dit keer ook een masseur in de ploeg hadden was zeer prettig. Zonder hem waren er meer mensen gestopt of uitgevallen. De EHBO had overigens ook aan de finish de handen nog vol. Voor een van de deelnemers was er zelfs een ambulance noodzakelijk. Gelukkig kregen we al een dag later een enthousiast mailtje om de EHBO te bedanken voor de goede reactie en de prettige manier waarop men had geholpen. In het ziekenhuis waren geen blijvende problemen gevonden en in de loop van de avond kon ook deze wandelaar naar huis. Dat rond 17:00 uur de laatste wandelaars de 80 km er op hadden zitten en er slechts 1 wandelaar had moeten stoppen is natuurlijk mooi, maar dat die uitvaller pas op 77 km moest stoppen vanwege rugklachten was wel extra sneu. Ook met hem gaat nu alles weer goed. Hij gaat het vast nog een keer doen.... En dat hopen we ook van de andere 132 gefinishte deelnemers. Tot volgend jaar!! En als u het naar u zin had..... vertel het verder.... Was u er niet bij, en u wilt zien wie er allemaal waren (naast de 22 vrijwilliger) kijk dan eens door de fotoreportage van onze fotograaf.