Gert Cozijn overleden

Op 3 mei overleed na een korte periode van ziek zijn

Gerrit Cozijn

~ Gert ~

Hij werd 75 jaar oud. Gerrit was bijna 50 jaar lid van RWV en was op vele manieren bij zijn RWV en de lange afstand wandelsport betrokken.

Gert was, samen met zijn vrouw Erna Cozijn-van Galen actief RWV-er en was op vele manieren betrokken. Dat zat in de familie. Erna, die als verzorgster actief was bij RWV had Gert leren kennen bij de wandelingen van RWV.  In het jaar 1966, toen hij lid werd van RWV liep Gert voor het eerst mee met de Brussel-Rotterdammars. Dat was de laatste editie van die tocht. Daarna werd Nijmegen-Rotterdam de route en die liep hij 25 maal uit. Heel veel jaren liep Gert, samen met Dick van der Tang op kop vanuit Nijmegen. 1993 was de laatste keer dat hij dat deed. Gert werd in 1966 Centurion in Engeland (C407) in een tijd van 23:41:46. Een jaar later deed hij dat kunstje nog een keer. En ongeveer 25 jaar later, bij zijn eigen RWV in Schiedam werd hij in 1990 Continental Centurion (CC208) in 23:23:41. Na zijn laatste deelname aan Nijmegen-Rotterdam, in 1993 bleef Gert deze tocht en zijn RWV volgen. Hij kwam kijken of belde na afloop met oude bekenden, om te vragen hoe het was geweest. Dat het de laatste jaren niet meer ging, het wandelen, dat was lastig. Vooral omdat je er dan ‘uit raakt’, vertelde hij. Wij bewaren dankbaar de mooie, warme herinneringen aan Erna en Gerrit.

Bestuur en leden van de RWV wensen zoon Arnold en verdere familie veel sterkte toe.

---------------------------

Tijdens een plechtigheid voorafgaande aan de crematie werd op donderdag 8 mei in Nieuwegein door familie, vrienden, leden van korps Comandotroepenen en natuurlijk wandelvrienden afscheid genomen van Gert.