Winterserie, eerste wandeling/wedstrijd

05-11-2012

De eerste wandeling/wedstrijd van de RWV Winterserie 2012-2013 werd op 4 november gehouden. Het weer was conform de verwachtingen. De zondagochtend begon met heerlijk wandelweer. Toch ging het in de middag nog regenen. Veel wandelaars bleven dus droog tijdens hun wandeling van 5, 10 of 15 kilometer. Van de 259 wandelaars op de wandeltocht kozen de meesten voor de 15 km.

De verdeling per afstand: 5km=15, 10km=52, 15km=192. 38% van de deelnemers is lid van RWV. 31% is niet aangesloten bij een wandelvereniging of wandelbond. 133 deelnemers schreven in voor de serie van 6 wandelingen. Zij komen dus minimaal 2 maal terug naar het Langepad in Rotterdam om zo aan minimaal 3 tochten te komen in dit winterseizoen. 126 wandelaars schreven in voor alleen deze wandeldag. Bij het afmelden op het startburo (al dan niet natgeregend) was het leuk om te horen dat er veel complimenten waren voor de route. Niet alleen de bepijling, maar ook de route zelf. We geven die complimenten graag door aan de pijl-vrijwilligers. Wat betreft de route: die complimenten komen toe aan Ludo Eijgenraam, die voor de routes van deze winterserie al in de zomer op pad ging. Ook de komende routes zijn van de hand van Ludo. Op het startburo is voorlichten en inlichten steeds belangrijker. Als mensen voor het eerst komen wandelen is goed informeren nuttig. Wij willen graag dat ze terugkomen. Gelukkig gebeurt dat regelmatig. Ook informeerden we een behoorlijk aantal mensen over de mogelijkheden van een RWV lidmaatschap in combinatie met deelname aan het project ViaVierdaagse. Bij het snelwandelen was er een goede deelname op de wedstrijd. De volgende tochten/wedstrijden zijn op 18 november, 2 december en 6 januari.
(Gijs den Ouden, 5-11-2012)