Winterserie 2014-2015 (3)

08-12-2014

Op 7 december werd de derde wandeling gehouden van de RWV Winterserie 2014-2015. Voor deze zondag was er ‘in de loop van de dag’ regen aangekondigd.

Dat bleek ook de werkelijkheid te worden, maar het was eerst nog een behoorlijke tijd droog zodat er veel wandelaars lekker droog hun 5 km (19x), 10 km (51x)  of 15 km (147x) konden wandelen. Van deze 217 wandelaars regenden een aantal op het laatste stuk toch nog nat.

Dat was ook voor de snelwandelaars het geval. De meesten van de 48 deelnemers aan de wedstrijd werden pas na de finish nat van regen. Ook de scheidsrechters en andere vrijwilligers kregen nog een bui te verduren. De 10 km werd door Rob Tersteeg gewonnen, op ruime afstand gevolgd door Dirk Bogaert die op de hielen werd gezeten door Ron Timmermans. Op de 5 km was Duitser Christiaan Stoebke de onbetwiste winnaar, gevolgd door Hub Kaenen en Liebet de Smet. De uitslag van de wedstrijd, inclusief de tussenstand na drie wedstrijden vindt u <hier>.

Bij terugkomst in de kantine kon RWV, namens Sinterklaas iedereen een speculaaspop overhandigen. Dat is een gewaardeerde traditie.