Kennedymars RWV 2015

01-05-2015

De Kennedymars RWV van 24-25 april 2015 was ondanks nog twee Kennedymarsen in hetzelfde weekend door een behoorlijke groep wandelaars op hun programma gezet. Er startte in Dordrecht om exact 23:00 uur 146 wandelaars. 18 uur later waren 142 wandelaars terug in Dordrecht.

Met een grote groep vrijwilligers werd er alles aan gedaan om de wandelaars bij te staan bij het afleggen van de 80 km. U leest daar meer over in de speciale bijlage van onze Wandelsportbode. Dit RWV clubblad ontvangen alle deelnemers om nog eens herinneringen te kunnen ophalen (valt rond 13 mei bij u op de mat). Er was bij deze Kennedymars een bijzondere ‘uitwisseling’ tussen lopers en verzorgers. Rien Minhere had de Kennedymars al 10 maal gelopen. Omdat lopen nu niet gaat hiep hij de verzorgingsploeg. En, andersom, Sico Wiekeraad verzorgde 14 maal de wandelaars tijdens de Kennedymars van RWV en stond nu als wandelaar aan de start. Helaas viel hij uit die nacht. Sico ging een week later met Tom vd Beemt nog een keer op pad met ‘privé verzorging’. Sico en Tom liepen de 80 km toen wel uit. Die zaterdag (2 mei) was het weer wel beter dan in het tweede deel van de nacht en de ochtend van 25 april. Rond een uur of 4 begon het langzaam steeds ietsje meer te regenen. Omdat juist in deze periode er ee n groot aantal verzorgingsposten open is, en ze ook nog eens erg lang open zijn, stonden de verzorgers soms wel erg nat en koud te worden op hun post. Wandelaars hadden zelfs medelijden met de verzorgers, hoorden we. Daar hadden ze eigenlijk wel gelijk in! Maar de verzorgers gaven niet op. In het totaal moesten helaas wel vier wandelaars stoppen onderweg, waardoor het aantal gefinishte wandelaars op 142 uit kwam. Het was goed om te zien dat het voor alle deelnemers zonder problemen mogelijk was om de finish in 18 uren te bereiken. We feliciteren de deelnemers met hun prestatie en bovenal wil ik de ca.30 vrijwilligers bedanken voor de enorme inzet gedurende de vele uren.