Trainingstocht Vierdaagse 2015

14-06-2015

Op 13 juni 2015 kwam een recordaantal wandelaars naar Rotterdam om mee te doen aan de RWV Trainingstocht voor de Vierdaagse. 556 wandelaars schreven in voor 25 km (173x), 35 km (220x), 45 km (116x) of 55 km (47x). Het mooie weer zal best hebben bijgedragen aan dit succes, maar wij hopen natuurlijk vooral dat men naar RWV gekomen is vanwege de kwaliteit van route, markering en verzorging.

Het werd al erg vroeg gezellig druk in de kantine van korfbalvereniging WION in Rotterdam Ommoord. Op het veld stonde tentjes waarin de jeugd van de korfbalclub probeerde te slapen terwijl de wandelaars stonden te popelen om op pad te gaan. Om tien voor half acht werd daarom besloten de wandelaars te laten beginnen met hun wandeling. De verzorgingsploeg was toen al bezig met het koken van water voor thee, koffie, chocolade en andere zaken op de eerste verzorgingspost. Vanzelfsprekend waren er ook al diverse mensen onderweg om de route te pijlen. Dat doen we kort van tevoren om problemen te voorkomen. De regen zorgde wel voor extra aandacht voor de markering, maar niet voor problemen. Omdat het na wat korte buitjes lekker en droog weer werd, heeft waarschijnlijk niemand echt last gehad van die spetters. De verdeling van de rusten en verzorgingsposten is praktisch. Alle afstanden komen op de verzorgingsposten twee en drie, waar men voor kopje verse soep (post 2) of een beker vers fruit (post 3) langs gaat. Op bijde posten is toilet aanwezig. Toen RWV dat enkele jaren geleden invoerde bleek dat veel wandelaars deze service erg waarderen. Ook nu was er vaak sprake van een rijtje wachtenden. Dat de jeugd het toilet in de voorgaande nacht had omgegooid en we dit op de dag zelf dus hadden moeten rechtzetten viel geen van de wandelaars op. Rond 18:30 waren ook de laatste wandelaars van de 55 kilometer over de ski-heuvel en langs de Rotte teruggelopen naar de finish. Daar kon men indien gewenst (97x = 17,4% koos daarvoor) een mooie standaard meenemen naar huis om te laten zien dat men de RWV Trainingstocht voor de Vierdaagse had volbracht. RWV kijkt terug op een geslaagde dag. En de wandelaars hadden een mooie voorbereiding voor Apeldoorn, Nijmegen of een andere 4-daagse. Iedereen die zoiets gaat doen: Veel succes!