50e Nijmegen-Rotterdam

09-09-2015

Op 19-20 september 2015 vindt de 50ste editie plaats van Nijmegen-Rotterdam. 106 deelnemers schreven is. Op deze website vind u veel informatie, belangrijk voor deelnemers, maar misschien ook interessant voor andere belangstellenden.

Informatie

Via deze link opent u een document met veel nuttige informatie zoals rustoverzicht, gegevens over start en finish, deelnemerslijst en overzicht van medewerkers.

Route:

Indien gewenst kunt u een route vragen via e-mail. De wandelroute is tenopzichte van vorig jaar op een paar plaatsen noodgedwongen aangepast. We zullen weer de dijk volgen bij Lent. Bij Slijk-Ewijk zullen we 'omlopen' langs de andere zijde van het Gat van Hagen. Er is nog geen zekerheid over de werkzaamheden aan de fietsweg (Fortweg) tussen Bunnik en Nieuwengein. We hebben een alternatief klaarliggen. De grootste aanpassing van de looproute is bij Reeuwijk noodzakelijk. Hier gaan we anders door de Reeuwijkseplassen en is er een andere rustlokatie. Helaas zijn alle mogelijke alternatieven langer dan de orginele route. De tottale afstand die wordt gelopen is 1 km langer. 160,880 km is wat wij hebben opgemeten. Overigens is er nog een aanpassing in Waddinxveen. In plaats van de hefbrug nemen we daar het pontje over de Gouwe. Kortom, niet veel veranderingen maar wel ietsje langer.

Jubileum:

We gaan van deze jubileum editie een feestje maken. Niet dat we allerhande luxe verzorging gaan uitdelen onderweg, maar toch zal op verschillende manieren aandacht zijn de 50ste Nijmegen-Rotterdam. Zo zullen we dit keer starten op een iets ruimere lokatie; het Kronenburgpark. In het park maken we  een groepsfoto. Daarom vragen we iedereen op tijd mee te lopen vanuit buurtcentrum Doddendaal naar de start. We hopen op begrip van de wandelaars als we hen onderweg vragen ietsje anders te rusten. Als voorbeeld kunnen we u noemen dat bij de maaltijd in Leersum in twee zalen gebruikt gaan worden en het 'natafelen' inclusief omkleden en EHBO in een andere zaal zal kunnen. Zo kunnen ook de latere wandelaars laten genieten van hun warme buffet.

Finish

We hopen op veel belangstellenden aan de finish. Ongeveer 16:00 uur op zondag 20 september arrivereert de groep met de eerste wandelaars bij sportpark Langepad in Rotterdam. De binnekomst zal dit keer extra feestelijk zijn vanwege de 50e editie van Nijmegen-Rotterdam.

Busvervoer naar Rotterdam CS

Speciaal voor de deelnemers van Nijmegen-Rotterdam rijdt na de prijsuitrijking een grote bus rechtstreeks vanaf het Langepad naar Rotterdam Centraal Station. De bus is gratis voor wandelaars.

Nijmegen-Rotterdam op Twitter en Facebook

Wilt u twitteren over Nijmegen-Rotterdam, gebruik dan #NijRot15. Vergeet niet @RWV_ te volgen. Alle berichten die door @RWV_ worden verstuurd zijn ook te volgen op de RWV website (linker zijde van uw scherm) en op https://www.facebook.com/RWV1928/

<< MEER INFORMATIE >>