Capelse Tweedaagse 2015

20-12-2015

19 en 20 december gaf de kalender aan, maar het was buiten rond de 15 graden. Dat past meer bij mei dan in de winterse maanden. De Capelse Tweedaagse werd daarmee toch weer een bijzondere wandeling. De laatste ook voor RWV van 2015.

Met veel andere wandelingen in het LWP was voor de Capelse Tweedaagse van 2015 onze verwachting niet zo hoog. Maar de deelnemersaantallen vielen zeker mee. Misschien mede vanwege het bijzondere warme weer. Maar misschien ook wel omdat men de wandeling waardeert en graag bij ons komt wandelen. Op de eerste dag schreven 393 mensen in, waarvan 88 op de tweedaagse. De tweede dag liepen er in het totaal 338 wandelaars. Het totaal over twee dagen was dus 731 wandelaars. Met name de start van de tweede wandeldag was bijzonder. Doordat de eerste pijlen bij de start nog die van de eerste dag waren (ze waren nog niet omgezet) waren gelijk bij de start alle deelnemers op weg op de foute route. Snel werd fietsend de groep op de hoogte gebracht en verteld terug te lopen. De snelste lopers liepen dus voordat ze de juiste route op gingen al twee keer anderhalf kilometer extra. Het was leuk om te merken dat er vooral veel begrip was voor 'het foutje'. Wij kunnen alleen maar sorry zeggen en er van leren. Verder was er een rust geplanned op de 35 kilometer waar men zo langzaam werd geholpen dat de wachttijd voor een kop koffie op liep tot meer dan een half uur. Ook dat nemen we natuurlijk mee in onze evaluatie. Bij de finish hoorden de mensen achter de starttafel toch veel positiefs over route, markering en verzorging. Kosrtom: geslaagd 'lenteweekend' in december.