Natte Rhoonse Griendentocht 2016

31-01-2016

Met buien, regen en veel wind in de weersverwachting was het zaterdag 30 januari 2016 niet te verwachten dat we een top aantal wandelaars zouden zien bij de Rhoonse Griendentocht. Uiteindelijk viel er ca.17mm water en kwamen er 208 wandelaars naar Rhoon. Zondag waren de voorspellingen beter. Alleen 's middags viel er regen. 465 wandelaars gingen van start.

De verdeling van het aantal wandelaars per afstand:

Zaterdag: 1x5km, 42x10km, 56x15km, 18x20km, 51x25km, 17x30km en 23x40km.

Zondag: 8x5km, 55x10km, 125x15km, 108x20km, 103x25km, 21x30km en 35x40km.

We hebben respect voor de wandelaars die zaterdag in de regen niet mopperden en overwegend vrolijk hun kilometers wegstapten en op de RWV verzorgingsposten hun consumpties wegwerkten. Maar ook voor de vrijwilligers die de route markeerden. Bij regen is die klus vanzelfsprekend een werkelijke opgave. Ze deden het, volgens de deelnemers prima. Voor de verzorgingsploeg was het zondag behoorlijk doorwerken om iedere wandelaar te voorzien van een kom soep of kopje koffie. Het was gezellig druk bij de verzorgingsposten. De RWV is blij dat het zondag toch redelijk weer werd en we het deelnemersaantal van zaterdag waarschijnlijk daardoor zondag ruim verdubbelden.