Kennedymars R-D-R 2016

24-04-2016

De Kennedymars RWV op 22-23 april 2016, Ridderkerk-Dordrecht-Ridderkerk kende 4 uitvallers en 155 deelnemers. 151 wandelaars liepen Kennedymars RWV dus uit, binnen 18 uren. De RWV kijkt terug op een geslaagde wandeling.

De weersverwachting was wisselend voor 22-23 april 2016. Tijdens de Kennedymars RWV zou er best wel eens een buitje kunnen vallen. Maar, het zou ook mooi weer kunnen blijven. Die verwachtingen waren voor veel wandelaars goed genoeg om (alsnog) naar Ridderkerk aft e reizen. Ca. 110 mensen schreven vooraf in en bespaarden daarmee drie euro. Uiteindelijk gingen er 155 wandelaars om exact 23:00 uur op pad. Vanuit Ridderkerk liep men naar Alblasserdam en Kinderdijk. Langs de wereldberoemde molens gaat de route verder door de Alblasserwaard. De lampjes bij de pijlen leidde de wandelaars door het donkere Alblasserbos. Via Papendrecht en de spoorbrug over de Merwede wordt Dordrecht bereikt. Daar wordt voor de tweede maal gerust op ongeveer 40 km. Helaas hier ook drie uitvallers. De vierde en laatste uitvaller stopt later bij Heerjansdam op 68 km. Ook is er vanaf dat moment af en toe een bui. Soms zelfs hagel. Die buien duren eigenlijk nooit lang maar ze maken het wel kouder dan normaal voor deze tijd van het jaar. Een bijzonder iets was ook nog dat ‘men’ pijlen van RWV had weggepoetste en gelijksoortige pijlen had geplaatst. Hierdoor gingen ‘onze’ wandelaars niet rechtsaf zoals had gemoeten, maar linksaf en gelijk weer linksaf… Sabotage!! Gelukkig meldde de onfortuinlijke deelnemers het euvel en konden we de pijlen herstellen. Daardoor liepen de meeste wandelaars zonder dit voorval te kennen gewoon goed over de bedoelde route. Alle deelnemers waren binnen de gestelde 18 uur aan de finish, en dat is zeker een hartelijke felicitatie waard aan iedereen. Wij bedanken de wandelaars voor hun deelname en de vele vrijwilligers voor hun inzet. Een leuke fotoreportage is <HIER> te zien.