Erevoorzitter Wim van Vliet overleden

05-05-2016

Op maandag 2 mei overleed oud-voorzitter Wim van Vliet op 91-jarige leeftijd.

Als 27-jarige jongeman werd Wim in juni 1952 lid van de Rotterdamse Wandelsport Vereniging. Hij leerde zijn vrouw Suze kennen en ook zij sloot zich aan bij de RWV. In de eerste jaren was Wim zelf nog wel actief als wandelaar en snelwandelaar, maar al snel werd zijn tijd in beslag genomen door organisatorisch werk en bestuurswerk.

Hij werd actief binnen het bestuur als lid van de technische commissie, als voorzitter van de technische commissie, als secretaris, als tweede secretaris, als secretaris snelwandelen, als tweede secretaris snelwandelen ...

In 1968 kwam de toenmalige voorzitter van de RWV bij een verkeersongeluk om het leven en enkele maanden later nam Wim van Vliet de voorzittershamer over, hij zou tot 1989 voorzitter blijven.

Jarenlang was Wim “mister RWV” en samen met Suze hield hij de vereniging draaiende. Zij vormden samen de spil. Ze waren geen lid van de RWV, ze wáren de RWV! Geen wonder dat Wim door de algemene ledenvergadering in 1998 werd benoemd tot Erevoorzitter.

Hij beperkte zich bij al zijn werk niet tot de RWV, hij maakte ook deel uit van de Wandel Advies Commissie van de Atletiekunie, hij werd snelwandelscheidsrechter, hij ging als begeleider en als

ploegleider mee naar landenwedstrijden. Hij hield niet van half werk. Als er iets gedaan moest worden, dan moest het goed gebeuren en anders kon je het beter laten ...

Nadat Wim in 1989 zijn voorzitterschap neerlegde, kreeg hij volop tijd om samen met Suze te genieten van vele wandeltochten. Ze werden een vaste verschijning op vele wandeltochten en vele vierdaagsen. Waar mogelijk bleven Wim en Suze meehelpen bij hun RWV, ook toen ze geen bestuurslid meer waren.

Wim werd enorm gewaardeerd en gerespecteerd bij alles wat hij deed. Hij was een beminnelijk en charismatisch mens en hij was altijd bereid om een helpende hand toe te steken. Hij had een geweldig

gevoel voor humor en kon goed relativeren. Onvermoeibaar gaf hij leiding en inspireerde hij anderen. Helaas verslechterde zijn gezondheid de laatste jaren sterk. Deze jaren werden moeilijke jaren.

Maar we zullen ons Wim vooral herinneren als de kordate voorzitter, de beminnelijke man, de sympathieke man met zijn fijnzinnige humor, de sociale man met een sterk rechtvaardigheidsgevoel, hij zal in onze herinnering blijven als een groot inspirator!

We wensen Suze, de kinderen, de kleinkinderen en alle andere familieleden en vrienden heel veel sterkte toe!

Het RWV bestuur