Cor van Wijnen overleden

Op 30 mei 2016 overleed op 63 jarige leeftijd

Cor van Wijnen

8 augustus 1952                                   30 mei 2016

Cor van Wijnen was vanaf 20 augustus 1971, dus bijna 45 jaar lid van de Rotterdamse Wandelsport Vereniging. Cor was door de jaren heen actief als organisator, wandelaar, motivator, scheidsrechter, bestuurslid, pijler, starter, routebouwer, chauffeur, marsleider, voorloper, ledenwerver, wedstrijdleider en nog veel meer.

De lijst met door Cor gemaakte wandelroutes is lang en bijzonder. Velen zullen mooie herinneringen bewaren aan jubileumtochten van de RWV zoals Nijmegen-Biezenmortel-Rotterdam, Vaals-Rotterdam of de Deltatocht.

De voormalige camping de Kwakkenberg in Nijmegen, waar Truus en Cor een vaste stek hadden was een RWV bolwerk. Cor speelde daarin een belangrijke rol. Dat deed hij actief, ook als hij niet op de Kwakkenberg was, door allerhande taken op te pakken Dat deed Cor ook door zijn netwerk te gebruiken. Als Cor vond dat iets gedaan moest worden, dan vond Cor wel iemand die dat kon doen. Cor regelde en hield contact met iedereen. Als je geblesseerd thuis moest zitten, dan kon je op Cor rekenen. Hij belde en hield contact. Altijd belangstellend en meelevend.

Cor’s wandelcarrière is niet eenvoudig samen te vatten. Cor was op vele manieren betrokken bij het snelwandelen, maar hij beleefde zelf als actief sporter vooral veel plezier aan het wandelen en het hardlopen met af en toe een bijzondere lange-afstandswandeling en natuurlijk de marathon in Rotterdam of ergens anders op een mooie plek in de wereld. Cor liep de Vierdaagse van Nijmegen 45 keer uit. De Vierdaagse was meer dan een vakantieweek. Met een vriendengroep een week lang pret maken en stevig doorwandelen. Praktische grapjes uithalen met de organisatie, met vrienden, met andere wandelaars en met het publiek. Zo werd het Dream-Team een begrip. In de loop van de jaren is de groep op verschillende afstanden terecht gekomen, maar Cor hield het ’gezamenlijke’ vast door zich in te spannen voor een enorme hoeveelheid gesponsorde shirts. Inclusief kledinginstructie en fotoreportage.

De laatste maanden, weken en dagen zijn bijzonder snel en roerig geweest voor Cor en Truus. Cor liep in september nog zijn Nijmegen-Rotterdam van 160 kilometer. En de laatste tijd kon Cor door zijn ziekte helemaal niet meer meedoen. De frustratie over die onmacht maakt nu plaats voor rust.

Er valt een leegte op de plek van Cor. Velen van ons zullen Cor gaan missen. Ook de snelwandelaars en de RWV raken een belangrijke motivator kwijt. Maar het verlies zal voor Truus enorm zijn. We wensen Truus, Cor’s moeder, zussen, verdere familie en vrienden veel sterkte toe.

------------------------------

Onder grote belangstelling vond de uitvaartplechtigheid plaats op zaterdag 4 juni in Hoogvliet.