Trainingstocht voor de Vierdaagse 2016

11-06-2016

Op 11 juni stond de jaarlijkse Trainingstocht voor de Vierdaagse op de agenda van de RWV. Vanwege de afstanden van 25, 35, 45 en 55 km kan men er 5 km meer doen dan de dag-afstand bij hun vierdaagse. Maar dat was dit keer anders. Vanwege de 100ste Vierdaagse in Nijmegen organiseert men daar een 55 km per dag. Daarom heeft de RWV vorig jaar besloten om bij de trainingstocht ook 60 km

Er werd een extra lus gemaakt en gemarkeerd. De deelnemers aan de 60 km mochten al iets eerder weg om te zorgen dat er aan het eind van de dag geen problemen zouden ontstaan. De wandelaars vertrok in de regen, net als de deelnemers aan de andere afstanden. Tegen de verwachtingen in was het ’s nachts namelijk gaan regenen. Die regen hield aan tot in de vroege middag. De regen was onprettig voor de deelnemers en vooral ook voor onze pijlers. Veel extra werk, dubbel werk en aanpassing van werkwijze. Maar de enthousiaste mannen (ja, dit keer alleen mannen aan het pijlen) hebben zich van hun beste kant laten zien. De drie verzorgingsposten hadden het druk. Het was er gezellig. Koffie, thee, soep, fruitcocktail, limonade, koek, snoep… De wandelaars blijven zich lovend uitspeken over wat we ze bieden op de posten. En de verzorgers genieten van dat enthousiasme. De mensen op het startbureau hadden het vanzelfsprekend vooral ’s morgens behoorlijk druk. Maar men bleef ook aan het einde van de middag op de laatste wandelaars wachten. Toen was het inmiddels al wel lekker weer, zelfs warm geworden. Met twee uitvallers (voor zover ons bekend) is het een prima tocht geweest. De verdeling van de deelnemers over de verschillende afstanden zijn als volgt:

Aantal

25km