Jan van Akelijen overleden

Op maandag 13 februari 2017 is onverwacht overleden

Johannes Jacobus van Akelijen

~ Jan ~

Jan is 82 jaar oud geworden.

Tot op het laatst was hij actief als wandelaar. Nog onlangs zagen we hem op wandeltochten en liep hij mee op de winterserie bij de RWV. Op 8 december 1974 werd Jan lid van de RWV, nu alweer een dikke 42 jaar geleden.

Bij de Rotterdamse Wandelsport Vereniging was hij actief als snelwandelaar en als lange afstandswandelaar. Tussen 1976 en 1998 liep hij 13 maal de 160 km lange Nijmegen-Rotterdammars. En ook kennen we Jan als recreatief wandelaar; overal in en rond Rotterdam kwamen we Jan tegen op wandeltochten , waar hij in een stevig tempo vaak de langere afstanden liep.

Daarnaast werd Jan ook actief als vrijwilliger. Jarenlang was hij verantwoordelijk voor de routes van de winterserie in en rond het Kralingse Bos. Deze wandeltochten werden zíjn wandeltochten!
We zullen Jan blijven herinneren als iemand met een eigen mening, iemand die altijd meedacht; iemand die altijd voor je klaar stond. Of dat nu bij de Rotterdamse Wandelsport Vereniging, de bewonersorganisatie in Crooswijk of de volkstuinvereniging was. Jan kon niet stil zitten.

Jan, we zullen je missen