Kennedymars RWV 2017

30-04-2017

De 18e Kennedymars van RWV is prima verlopen, met een record deelname, 'slechts' drie uitvallers, prachtig weer en vooral veel mooie belevenissen. De RWV is trots op de deelnemers en de vrijwilligers die er met z'n allen een prachtig evenement van maakten.

Toen de teller bleef oplopen bij de inschrijving, in de weken voorafgaande aan de Kennedymars van 28-29 april 2017 nam de spanning toe. Zouden we het oude record van 171 deelnemers verschrijden. Een half uur voor de start wisten we het zeker. Nog nooit waren er zoveel wandelaars aan de start van deze Kennedymars. Er gingen 179 wandelaars op pad om exact 23:00 uur vanuit Dordrecht. Het was en bleef droog. De nacht was koud, erg koud. De sterren aan de hemel waren goed zichtbaar, als je niet toevallig in een mistwolk wandelde. Die mist maakte het bijzondere decor die het landschap normaal al vormt nu nog specialer. Niet alleen de voorhoede, maar ook de wandelaars die wat meer tijd nodig hebben liepen steeds mooi op schema. Helaas was er op 8.4 km een uitvaller en op 32,8 km vielen nog twee deelnemers uit. De overige deelnemers bereikte allemaal goed de finish. "Het was het opmerkelijk rustig. Een enkel blaartje" meldde Ger van Buren van onze medische ploeg aan het einde van de tocht. Iedereen had voldoende tijd aan de 18 uren die waren gesteld als limiet. De laatste wandelaars arriveerde om 16:50. En wie denkt dat zij uitgeput waren... Nee hoor, maar wel moe en trots. En dat kan iedereen zijn die deze Kennedymars heeft uitgelopen.

Via onderstaande link kan u de foto's bekijken: