Keuze te over ...

12-06-2017

Keuze te over op zaterdag 10 juni. In de omgeving van Rotterdam kon men wandelen vanuit Barendrecht, Kinderdijk, wat verder weg is er de populaire Kippenloop in Katwijk en als RWV zetten wij in dat zelfde weekend al jaren de Trainingstocht voor de Vierdaagse.

Toch wisten 335 wandelaars de accomodatie van Korfbalvereniging WION in Rotterdam Ommoord te vinden om van daar de wandeling over 25, 35, 45 of 55 km te lopen. Alle afstanden vijf kilometer meer dan de vierdaagse-afstanden, het is tenslotte en trainingstocht niet waar?

Een leuke samenwerking was er dit jaar met de Vereniging Gouden Kruisdragers (GKD). Voorafgaand aan de  tocht gaf deze vereniging extra aandacht, daar tegenover gaf de RWV extra aandacht de de GKD. Leden van de GKD zijn wandelaars die de Vierdaagse van Nijmegen tiek keer of vaker hebben uitgelopen en dus in het bezit zijn van het Gouden Vierdaagse Kruis.

Duurde het vorig jaar tot rond de middag voordat het aardig weer werd, deze editie kon zich verheugen in een prachtige dag met de hele dag zon en niet te veel wind.

Op de verzorgingsposten hoorde men niets dan goeds over de routes door het vele Rotterdamse groen, de duidelijke pijlen en de kwaliteit van de verzorging. Zaken waar we als organisatie vol op inzetten om het de wandelaar zo comfortabel mogelijk te maken, zonder het wandelsport-element uit het oog te verliezen.

Slechts één wandelaar kon de tocht niet uitlopen. Hij verstapte zich en kreeg daardoor last van zijn knie. Op zijn verzoek is hij door één van de verzorgers opgehaald en naar zijn wandelmaats die inmiddels binnen waren gebracht.

Komend weekend zetten enkele leden van de RWV zich in voor de Nacht van de Vluchteling en daarna zijn de Vierdaagsen van Apeldoorn en Nijmegen al weer in beeld. Na de zomervakantie is de RWV op 27 augustus verantwoordelijk voor de organisatie van het Nederlands Kampioenschap 20 km snelwandelen en van 16 op 17 september wordt Nijmegen-Rotterdam alweer voor de 52e keer gelopen.

Wij zien u graag op onze tochten en onderweg!