Voor de RWV was het weekend 24/25 augustus fantastisch op vele fronten. Op de zaterdag verliep de recordwedstrijd van de RWV in Drunen voorspoedig met deelnemers uit Nederland, België, Duitsland en Curaçao.

Op dezelfde zaterdag gingen in Engeland enkele RWV-ers de baan op voor een 100 mijl centurionwedstrijd. Jantinus Meints finishte als tweede 65-plusser net boven de 22 uur. Ook Frank van der Gulik volbracht de 100 mijl net binnen de 23 uur. Samen zorgden ze ervoor dat de teamprijs (de Sunday Dispatch Trophy) naar de RWV ging. Voor Frank is dit alweer zijn 18e geslaagde poging in Engeland! In totaal haalden slechts 10 deelnemers de finish.

Op zondagmiddag zorgde André van Slooten voor een stunt door in het Zweedse Göteborg  wereldkampioen te worden op de 20 km snelwandelen in de klasse M45 in een tijd van 1.44.51 uur. Ook Remco de Bruin viel in de medailles. In de klasse M60 greep hij het zilver in een nieuwe Nederlandse recordtijd van 1.49.08 uur, nadat hij eerder in de week ook al het brons had binnengehaald in een Nederlandse recordtijd op de 5.000 meter op de baan.